torsdag 4 maj 2017

Våga vinna.....

God morgon ;)


Nä det var omöjligt. Jag behöver springa så jag tassade åter ut halv sex och drog iväg. Fötterna fick möta asfalt en stund, allt för att förbereda dom på vad som komma ska. Men jag fick en längtan till den ljusgröna skogen så upp på berget sprang jag. Jag sprang förbi hav av vitsippor och jag kunde inte låta bli att inte lägga mej ner i den vitgröna böljande massan. Jag skrattade rakt ut, det var något vilt i mej som var tvunget att komma ut och att skratta verkade vara en god ide.
Jag var redo för dagen.
Dusch och kaffe med mina vänner följde. En underbar morgon.

Förmiddagen bestod av arbete och eftermiddagen av att lyssna på en inbjuden föreläsare. Det var en bra och givande dag med andra ord.

Jag körde och hämtade upp mitt mys och där stötte jag ihop med en fröken på skolan som jag aldrig pratat med innan. Vi började att prata om min medverkan i bönnerna. Hon började med att säga:
- Tusen nya vägar kommer att öppnas för dej Leonora. Och ja hon har nog en poäng där. Vidare blurrade vi lite och så sa hon:
Du! Man lever bara en gång, du gör helt rätt.
Det känns skönt att människor tycker att det är skoj och att dom uppmuntrar och gläds med mej. Det är stort.

Jag funderade lite på dom tusen vägarna och just nu har jag inte en aning om vart detta kommer att leda mej, men en sak jag vet med all säkerhet är att det kommer att leda mej framåt och jag kommer vara med om ett stort äventyr. Kärlek är ett äventyr och kärlek är stort. Störst. Jag känner att jag gjort helt rätt val.
För varför skulle jag sitta hemma i palatset och vänta på någon som kanske aldrig skulle komma? Och nä man lever bara en gång och det stämmer allt för väl det som brukar sägas:
-Man ångrar bara sånt man inte gör. Jag gillar inte att ångra och jag gillar inte att inte göra något. Passitivitet är verkligen inte min grej.
Kan jag påverka något själv så gör jag det. Jag vågar för att vinna och det är min styrka i allt.
Host* jag vet även att det reta en hel hög med människor som är för slappa för att göra något själva för att förändra något och då blir det liksom lite extra kul. Grädden ligger på moset så att säga.
Kan jag provocera människor som försöker sabotera mitt liv så gör jag det. Lite energi till er idag alltså. Varsågod ;)

På tal om grädde, ja inte på moset men väl på glass. En onsdag mitt i veckan passade det fröknarna Vilhelmsson utmärkt att äta en tallrik glass efter maten. Mollie tog chokladsås och jag hällde rinnande grädde på min glass och det blir så sjukt gott när den något varmare grädden stelna på glassen. Tänk att hitta sånna guldkorn i vardagen.

En promenad med kamphundarna upp i byn, det var skönt att röra sej lite efter mat och glass. Mollie cyklade och det går väldigt bra just nu, hon håller sej till höger på vägen och hon kan cykla i mitt gångtempo. Mysigt att kunna småprata lite med varandra.
En fin dag. Pang ner med den i braigalådan.



Säkerhet först....


Jockarp.


3 kommentarer:

  1. Du är så jävla modig, ursäkta språket 😉
    Jag har tatuerat in orden Vill, kan , vågar på min underarm som en liten påminmelse. En sådan behöver knappast du. Du är så grym!

    SvaraRadera
  2. En vacker själ, ett vackert hjärta o ett underbart liv. Finns du på riktigt eller är det en dröm..
    Tack för härlig läsning o all kärlek du sprider i vår värld, du inspirerar 🙏

    SvaraRadera
  3. En vacker själ, ett vackert hjärta o ett underbart liv. Finns du på riktigt eller är det en dröm..
    Tack för härlig läsning o all kärlek du sprider till vill vår värld, du gjorde min dag nu.

    SvaraRadera