onsdag 19 juli 2017

Att inte duga....

Finns i sjön....


En lastbil kommer lastad, japp och lastbilen kunde inte ta sej upp i allén. Vi fick ta en annan väg och avlastningen fick ske på annan plats för vidare frakt med traktor och gafflar. Jag älskar lantlivet, det är så enkelt.

Min dag fortsatte med löptur i Mördarbacken, det var väldigt behagligt, jag tog det lugnt för att jag ville det. Så jobbar jag.

Ett projekt med ett nytt köksbord tog fart. När man har egen skog är det extra kul att använda virke som kommer just från egen skog.
Vi lastade in några rejäla ekplankor i bilen för transport till en plats för vidare kapning och hyvlig.
Snubben sa sej ha en lång to do lista på cirka tre veckor, nja så länge vill ju inte vi vänta så jag snackade på och jag räknar kallt med att vi kan hämta planken innan veckan är slut. Det kommer bli sjukt bra i alla fall, det tror jag det :)

Jag har lite att fixa med inför en tänkt överraskning så det fick jag styra upp, nu känns det som om allt är under kontroll, nu hoppas jag bara att det faller i god jord.

Vi väntar långväga besök och det är en del att pyssla med, att husa massa folk brukar inte vara några problem men sängplatser är det lite sämre med och det krävs lite planering. Vi röjde lite på våningen högst upp för att gästerna ska känna sej som hemma. Det kommer bli toppen och det kommer bli supermysigt med fullt hus av vuxna och barn.

Mollie var i pyssla tagen och levererade ett antal halsband, alla i familjen skulle ha likadana, så söt så.

Nattningen blev en sen historia och den utfördes inte av mej. Jag dög liksom inte riktigt för den uppgiften ;)

<3

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar