tisdag 18 juli 2017

Blommor och armband....

Älskar det....


Uppstigning. Kaffe och hundpromenad. Det var en bra morgon, jag behövde en promenad, det är ovanligt, jag unnar mej sällan det nu när jag springer så mycket i skogen. Men så ljuvligt det var.
Jag blev glad så jag gick och plockade en stor bukett blommor till att sätta in på bordet, det blev så otroligt vackert. Jag älska blommor även om det i vissas ögon klassas som ogräs.
Jag kom hem till mitt mys och hon var dryg, hon ville chilla och jag blev rastlös.

Vi tog en tur till stan och jag var inne i en butik som jag sällan besöker. Jag var glad men det blev ruggigt dyrt. Men ibland får det minsann lov att kosta ;)
Mollie ville till leksaksaffären så en tur in där blev det självklart också.
Sista butiken för dagen bestod av blommor, jag hörde mej bara för lite om möjligheterna och prislappar. Inget köp alltså.

Hem och i gympadojorna och ut på berget. Jag kom på att jag verkligen älskar löpning och det på mitt berg. 16 kilometers njutning.
Jag kom hem som en ny människa. Jag välte i mej lite föda och en dusch på det. Livet var väldigt enkelt.

Med en familjemedlem som åkte på ett ryggskott och med en Naprapat som gick förbi på borgården, det var världens bästa kombo det. Naprapaten ropades in för en kontroll men det slutade med att hembehandling inte var möjligt, vi fick köra in till praktiken för behandling.
Det passade fin fint med thaimat så det pysslade myset och jag med under behandlingstiden.

Matintag och sen parkerade vi oss i soffan för en pysselstund. Ehh jag pysslade inte men jag satt med och jag njöt för fullt av att se och lyssna på pysslarna.
Mollie tog upp och började prata om min förra relation, det var intressant och lyssna på henne när hon utvecklade hur hon upplevde det. Barn är kloka minsann.

Nya armband ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar