torsdag 13 juli 2017

Levt....



Vi har badat i pooler, vi har badat i en sjö i Uppsala. Vi har mött nya människor. Vi har åkt karuseller på Gröna Lund. Vi har mött rädslor och vi har övervunnit dom. Vi har hållit handen och vi har strosat. Vi har pratat om nuet, framtiden och evigheten.
Vi har mumsat mängder med mat och vi har kör bil i många mil. Vi har bott på hotell, vi har varit vänner och vi har varit ovänner.






Solen har färgat vår hud gyllenbrun, håret har blivit ljusare. Fötternas undersida har hårdnat och färgen har varit svart.
Vi har pysslat, målat, klippt och byggt stora städer med klossar. Vi har spelat spel. Vi har legat i soffan och tittat på teve. Vi har tagit en liten tupplur när vi velat. Vi har ätit glass, vi har träffat vänner. Vi har smitt framtidsplaner. Gräset har klippts och trimmats. Vi har kört motorcykel och vi har bara varit.
Jag har tömt huset på historia för att göra plats till framtiden. Jag försöker välkomna på bästa sätt.
Jag har druckit kaffe på paltsets trappa ihop med svalorna som vilt passerat mitt huvud. Jag har krockat med rådjur, jag har dödat flugor.

Jag har sprungit, jag har vilat. Jag har stött ihop med det vilda och mött det tama.
Jag har varit otrygg och enormt trygg.
Ett ljummet sommarregn har blandats med tårar på min kind, solen har strålat varmt i mitt leende ansikte.
Jag har skrattat väldigt, jag har varit ledsen.
Jag har blivit missförstådd och jag har blivit förstådd.
Jag har blivit kramad och jag har kramats.
Jag har varit helvild och jag har funnit ro.
Jag har gett stora löften.
Jag har varit saknad och jag har saknat.
Jag har längtat och jag har varit efterlängtad.
Jag har älskat och jag har blivit älskad.


Ja det har varit en enorm resa och det känns precis som att Leonora Vilhelmsson har varit väldigt levande dom sista dagarna.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar