onsdag 26 juli 2017

Roadtrippning...

Bus på G..Vattenballong...


Mollie kom och kröp ner till mej i sängen klockan sju på morgonen, vi somnade om och sov en välbehövlig timme till, så skönt.
Vi gick upp och vidare till undantaget, Mollie lämnades där och jag dundrade iväg ett halvmaraton på berget.
Jag stötte ihop med en hjort och hennes avkommor, det är så vackert att få befinna sej mitt i naturen och se alla skiftningar och allt liv. Vilket privilegier. Jag drack lite vatten när jag passerade Ryssbergsstugan och vinkade glatt på några hundägare som tog en vila på bänken utanför stugan. Sen brände det nerför i en hisklig fart.
Jag mötte en svampplockare och jag kickade nyfiket ner i hennes korg, det är en regnig sommar vi har och det är gynnsamt för svampen konstaterade vi båda.

En kaffe på altanen när jag kom hem, livet är så sjukt skönt just nu, föräldraledighet måste vara bland det bästa som kommits på. Det känns så nu i alla fall.

Jag tog ett litet bus i form av rensning av skåp, och vidare blev det en tur till miljöstationen, jag börjar minsann bli stammis där, men det är ju så när man ska ut med gammalt och in med nytt. Det krävs sin kvinna till det ;)

Från inne jobb till ute jobb, gräset klipptes och det piffades till både här och där. Bilen tvättades och spolarvätska fylldes på. En fulltankning också sen är vi redo för vår nästa roadtripp genom Sverige. Vi ska hinna med mycket. Kolmården, Norrland och Pride. En 10-12 dagars tripp och det ska bli så vansinnigt mysigt att åter igen färdas genom vårt vackra land. Jag älskar Sverige och jag älskar att köra bil ;)

Middagen för dagen bestod av kyckling, egenplockad potatis och en himmelsk god sås, det fanns ingen botten i varken mej eller myset. Vi äter glupska när vi drar igång.

Kvällen blev väldigt lugn och skön. Mollie satt på sitt rum och kollade på något program på paddan. Själv satt jag och lyssnade på musik, i timmar. Snacka om återhämtningstid. Njutfullt.
Lättlevt.

Redo för Sverigetripp ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar