måndag 4 september 2017

Gammalt blir nytt....

Gamla resväskor, passar perfekt :)





En aktiv helg är till ända.
Fredag eftermiddag och min gamla jobbarkompis kom på besök, vi har alltid mycket och prata om och det känns alltid jobbigt när vi ska säga hej då det känns som vi inte samtalat klart. Vi fikade på frallor, det är ett vanligt förekommande när vi ses. För dagen satt vi ute och njöt i det fina sensommarvädret.

Fredagskvällen levererade stort även den, med tacomys på andra sidan berget hos min icke kaffedrickande vän. Gott, socialt och glada barn. Kvällen blev något sen men sovmorgonsmöjlighet fanns. Det tog vi vara på. Mollie gick upp tidigt hon åt och satte sej i soffan med paddan, vi vuxna kunde lura lite till. Halv elva spatserade vi upp. Lagom en lördagförmiddag ;)

Resten av helgen har mest bestått av att förändra palatset till det bättre. Vi har hittat gamla rariteter på vinden och i längorna, det blev cool, snyggt och det gamla blev nytt.
Vi satte upp ett fönster på en av väggarna, lite speciellt, jag gillar det nu när jag vant mej vid det lite.
En gammal bricka på det vackra ekbordet med ljus och blommor på. Gammalt och nytt.
Några coola gamla resväskor blev perfekta att ha under en byrå så att sladdar till tv:n döljs.
Några öltunnor hittades i jordkällaren och dom gjorde sej perfekt i ett hörn i vardagsrummet.
Det känns som om jag just nu lever i en inredningstidning ;)

Mollie har haft en fin helg även om hon tyckte att vi var något tråkiga emellanåt med vår förändring.
Hon hade en väninna på besök och dom gjorde soppa av morötter och sallad som fanns i trädgårdslandet. Hundarna var med så dom fick agera restauranggäster. Dom åt glatt av morötterna.

Löpningen har legat nere i helgen men det spelar inte så stor roll, jag fick in nio mil den gångna veckan vilket var väldigt bra så jag är redo för nästa lopp, det känns mer än bra. Jag är pigg och fräsch.

Nu väntar en ny vecka och om jag förstått rätt så kommer det ske en och annan förändring även denna vecka i palatset :)


Älskar blommor....


Nytt fönster ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar