lördag 9 september 2017

Spel och tvtitt.....

Pang...


Fotbollen blev inställd på grund av dåligt väder, det fattade ju inte vi utan vi körde dit och satt på parkeringen och glodde en stund.
Myset var besviken så när vi kom hem fick jag vackert damma av mina fotbollsdojor och lira lite med henne på baksidan av palatset.
Hon blev nöjd och dyngsur ;)

Mysiga och händelserika dagar på det privata planet har veckan levererat. Vi tog en lugn fredagskväll, lite godis och ett par matcher Alfapet. Roligt värre.
Vi kollade gemensamt på tv vilket sällan sker. Programmet var Fångarna på fortet och anledningen att vi tittade var främst för att Linda Lindorff var med. Hon kommer att komma och hälsa på i palatset inom det snaraste och det kunde ju vara kul att kunna tyka sej lite gällande fångarn ;)

Vi har varit på lite utflykter, Växjö en dag och Kristianstad en dag. Myset hade ett stort behov av nya byxor, hon formligen äter byxor just nu min lilla fröken. Så tre nya par åkte med hem från Växjö.

Rummet som målades om blev klart och nu håller vi på att möblerar det. Det är mycket saker man samlar på sej under årens lopp och allt behöver man ju faktiskt inte. Det känns onödigt att måla om och sen fylla hela rummet med möbler och tavlor, då missar man ju själva ommålningen ;) Moment 22.

Jobb, japp jag har levererat dagtid fyra dagar och nu väntar ett par pass nattetid. Jag tar lite ledigt emellanåt, 75% räcker gott och väl för mej och resten av familjen. Så en lördag natt på bruket och en söndag ledig, det blir bra det.

Löpningen ja, hmm, ja jag har tagit det väldigt piano denna veckan, motvilligt men jag har helt enkelt inte känt mej helt i topptrim. Men ett par förlösande mil har det blivit och det räcker med tanke på leveransen förra veckan. Vila kan vara bra även det.

Urtjusigt....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar