måndag 13 november 2017

Chill.....

Mitt socker ;)


När det hänt stora sorgliga saker i mitt liv händer det emellanåt att jag vaknar upp i ångest. Det är vidrigt men jag har lärt mej att hantera det vilket är skönt. Jag vaknade upp i det stadiet på söndagsmorgonen.
Jag hoppade därför i mina Asics skor och drog upp på berget. Jag andades kylig luft och solen busade med mina ögon, hon var stark fröken sol.
Jag trummade på i ett bra tempo en timme och jag var vid väldigt gott mod när jag gick in genom palatsets port. Jag kände livet i mej igen. Jag var rustad väl inför en dag i positiv anda ihop med mitt mys.

Vi hade bestämt att vi skulle shoppa till hennes kalas och jag var helt införstådd med att hon skulle gå fullständigt bananas. Hon är helvild gällande planeringarna runt sitt kalas. Det varar i månader innan själva kalaset ska gå av stapeln.
Fullt med folk i butiken och många log och hälsade igenkännande. Jag kände dock inte dom vilket ibland gör mej lite förvirrad. Men jag förstår ju att dom tagit del av mitt liv på ett eller annat sätt.

Det var ju farsdag med vilket jag hade sådär lite lagom dålig koll på. Mollie hade dock bättre koll. Vi köpte en stock snus till morfar för att fira hans dag.
Vi blev bjudna på kaffe och det blev en chill och skön stund. Utan krav liksom.

Jag var tvungen att ta en vända till stan för att lämna av ett lass med böcker. Under regnbågen intresserar visst en hel del människor. Och det är bra den berör nämligen en viktig fråga i samhället Sverige.

Det är väldigt många som kommenterar på bloggen och det är väldigt trevligt. Att det också är väldigt många människor som  håller sej uppdaterade på mitt liv är även det fin och otroligt roligt. Självklart har ju antalet besökare ökat avsevärt nu efter allt som hänt, vilket jag kan ha förståelse för. Många som vill veta vad som hänt och vad som kommer att hända.
Sen finns det många som är i samma situation som jag, att ensamma ta hand om ett eller flera barn. Jag förstår att man kan hitta likheter och kanske även styrka genom att läsa om andra människor som är liknande livssituationer. Det är glädjande om jag kan inspirerar och att ge styrka.
Det är många gay personer som även dom kan finna samhörighet, livet som gay. Även om mitt liv inte är så gayigt. jag är mest en tjej som köper mjölk på ICA och önskar mej ett chill liv ;)

Självklart vet jag även vis av erfarenhet att det finns ett fåtal människor ute i vårt avlånga land som helst skulle vilja att jag stängde bloggen. Många försök har gjorts genom åren för att få stopp på ett liv pågår. Ingen har hittills lyckats.
Nä jag är inte redo än att stänga detta kapitel och kanske blir jag det aldrig.

Kvällen bestod av sällskapspel med fröken fuskare. Morr.
Vi lyssnade på musik och dansade lite, jag har saknat det vi dansade hela förra hösten, det är frigörande på något sätt. Vi får helt enkelt ta upp de igen.

Jag nattade min dotter och gick ut från hennes rum med kläder som skulle till tvättkorgen, hon ropade på mej och jag blev lite irriterade på henne för att hon inte släckte lampan och sov. Jag svarade henne med en retad röst. Ja Mollie vad är det.
Jag hör hennes lilla stämma säga.
Jag älskar dej mamma och god natt.
I det ögonblicket skulle hon kunna smälta alla världens isar. Den tjejen alltså. Jag bara log. Vilket privilegier att få dela livet med Mollie Vilhelmsson.

Ibland vill man bara ha det lite chill ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar