lördag 25 november 2017

Hjärthus....

Immigt värre ;)


Min superprinsessa lämnades vid taxin och jag tog en promenad på berget med hundarna. Det var grått och jag ogillar nyansen grå, men jag såg igenom det. Det doftade höst och jag gick till platsen där jag har utsikt över mitt hem och jag kände en enorm kärlek.
Jag stod bland små enbuskar och såg mitt hem och log tacksamt. Jag svor och sa. Satan Leonora du har världens bästa liv, världens vackraste hem som ligger i den underskönaste av byar. Du har en frihet som saknar motstycke. Du gör vad du vill när du vill, du har fått en liten prinsessa som förgyller hela ditt liv.

Jag plockade upp ett boklöv i handen, de fuktiga lövet kylde mina fingrar och jag tänkte på våren när knopparna brister och det börjar om.
Jag hade kunnat stå på den platsen i timmar, men jag ville ha ut mer av dagen än ett fuktigt boklöv i min hand.

En löptur på 13 km drog jag till med, en smärta på översidan av foten gäckar mej något och jag har en fundering på att ta en långtur på söndag. Läkning av fot ska alltså ske till dess är tanken. Så det blev ett lugnt pass.

Mollie avskyr att följa med att tanka bilen så för att hon skulle slippa så styrde jag upp med det och lite annat smått och gott innan hon kom hem med taxin från skolan.
Jag körde lite ved och jag har en vän som anser att jag har en fetisch gällande träd och ved. Möjligt säger jag men jag ser det mer som en terapi.
Jag terapiade mej med veden och jag börjar bli lite tjurig över att jag inte kan stänga dörren Louise, ja jag vet att det bara gått en månad sen hon lämnade mej och att jag kommit långt i min process men likväl känner jag hela tiden att jag vill öppna upp mitt hjärta till någon annan. Men än går det inte.
En klok kvinna beskrev mitt hjärta som ett hus, att jag skulle låta mina kvinnor få ett varsitt rum i mitt hjärta och någonstans ska jag försöka behålla ljuset dom gav mej och damma bort askan. Men jag vet inte hur jag ska göra. Frustrationen ökar i mitt inre...

När Mollie kom hem packade vi badväskan och drog iväg. Simglasögonen skulle testas. Min icke kaffedrickande vän med son mötte upp oss och vi hade supermysiga timmar i badet. Jag hade vid ett svag ögonblick lovat myset att jag skulle göra bomben med henne så det var minsann bara att ställa sej i startblocket och hoppa i väg. En uppblåst rutchekana låg och skvalpade mitt ute i bassängen och den fick jag också provåka. Jag ogillar det men ibland får jag göra saker för att min dotter ska fortsätta och tycka att jag är den coolaste mamman i världen ;)

Dusch och bastu och en kram sen skildes våra vägar med våra vänner. Myset och jag fortsatte vår sociala bana.
Vi körde till Tant N. Oj vilka samtal som leverarades den fredagskvällen. Det var verkligen all in på känslorna.
Vi käkade pizza, drack kaffe, lyssnade på musik, vi kramades och samtalen tog liksom aldrig slut. Klockan var efter elva innan vi var på Jockarpsk mark igen och sockertoppen var allt annat än pigg.
Hon rasade i säng.

Det var en väldigt fin och social fredag, det behövdes.

Ehh hopp, eller?


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar