tisdag 19 december 2017

Julpyssel.....

Mkt tomte i år <3


Jag har lärt mej att ångest är obearbetad sorg men detta är ingen ångest, det är något annat som stör.
Jag vaknade upp och kände mej något piggare men det var ändå något som gnagde. Det känns som om jag har en plus och en minus sida och just nu strider och kamperar dom i mitt inre. Båda vill vinna och jag kan inget göra medans kampen utspelar sej där inne.
Om ångest är obearbetad sorg så är frustration en form av obearbetad ilska. Och det är precis så jag känner inför mitt rådande inre.
Frustation och en störande oro. Jag vill inte ha det så, det är det enda jag vet just nu, hur jag ska få det att släppa har jag inte en aning om. Men det kommer kännas underljuvligt när det väl gör det, det är jag övertygad om. Detta är något jag aldrig varit i kontakt med i mitt 40-åriga liv.

Att försöka se glädjen hjälper mej och att min vän kom på besök lättade upp livet avsevärt. Vi tog en promenad i ett frostigt landskap, det var kyligt, friskt och otroligt vackert där vi gick. Vi pratade om det som varit och det som ska till att ske, vårt mående, ja det snurrades högt och lågt. Jag älskar det kravlösa, att man kan lätta på alla spjäll och inget tycks låta knäppt, ingen dömer den andra för tankar och känslorna som dyker upp, det är äkta vänskap det.

Vi kom hem och fikade lite och hon fick dra några kort, dom var svåra att tyda, men vi tror oss kommit på något klokt ;)
Jag lät bli att dra, jag hade redan dragit tre stycken på morgonen och alla tyder dom på samma sak, det ger mej hopp. Jag får hela tiden samma innerbörd och ofta samma kort.

Min lilla sambo kom hem med taxin från skolan och hon var full av energi, vi dansade lite och hon gick all in. Hon fick mej ännu mer energipåfylld.

Jag hade kontakt med den kära programlederska hon vill höra om min status, mitt mående. Hon fick ett utvecklat, eller invecklat svar av mej. Vi sa hej och på återhörande inom det närmaste. Det är mycket på gång nu och hon vill vara uppdaterad och självklart ska hon bli det ;)

Det väntade julfest med Mollies klass, det var så mysigt och hon var så stolt. Hon visade upp allt hon gjort under terminen, jag snokade lite i hennes mattebok och hon är grym min lilla tjej. Jag är så stolt över henne. Hon är en fin kamrat och hon är väldigt väluppfostrad och skötsam när hon är i skolan. Ja hemma med oftast, hon är ju också ett barn det ska man ju inte glömma.
Barnen sjöng lite sånger och även där blev jag imponerad. Vilket gäng dom är och vilka fina föräldrar. Så härligt och så viktigt.
Det vet en glad och fin kväll.
Och den slutade inte där. Vi fortsatte att ha en helt perfekt afton tillsamman hemma i palatset. Vi började sonderar terrängen i våra garderober efter sommarkläder. Linne och småbrallor fram, det är snart dags, nedräkningen har börjat. Thailand hej!

Förra året befann vi oss här över nyår ;)
I år blir det varmare....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar