söndag 3 december 2017

Pussplatsen....

Perfekt dag...


Vilken morgon, Mollie kom in till mej och kröp ner under täcket, jag kunde inte förmå mej att kliva upp. Jag bara låg och njöt av min dotter, hon hade paddan och tittade på film, jag tittade på henne ;)
Jag hasade mej slutligen upp satte fyr i pannan, jag fortsatte sen med att steka ett par ägg till prinsessan som fortfarande låg kvar i sängen.
Hon fortsatte att chilla under förmiddagen men det gjorde inte jag. Jag gick banans på allt som kom i min väg.
Jag gillar tempo, gärna högt. Jag röjde runt knutarna, jag tvättade bilden, styrde upp i pannrummet. Sen gick jag bara runt en lite sväng och tittade på mitt vackra hem och njöt av det underbara vintervädret. 5 minus och strålande sol. Helt underljuvligt.

Vi behövde lite socialtumgänge så vi drog över berget på kaffe till min icke kaffedrickande vän. Det märktes tydligt att hon inte kokar kaffe så ofta, det fick göras om och göras rätt så att säga.
Vi drog lite änglakort, väldigt intressant utfall måste jag säga. Träffande kan man säga. Mollie drog hon också och hon har haft det lite tufft sista tiden och korten stämde minsann in på pricken på henne.

Lilla fröken skulle på kalas så finklänningen åkte på. Hon blev sagolikt vacker.
Jag lämnade henne och tog en löptur i stan. Jag sprang över bron och jag hade ett hysteriskt tempo, det kändes som om jag skulle kunnat springa hur långt och hur snabbt som helst. Vissa dagar är det bara helt perfekt.
Jag sprang förbi pussplatsen i stan och jag fick bara ett supersug av att stå där en stund. Jag skulle helst stått där med en fager kvinna, men tja det fick duga med mej själv.

Jag hämtade upp mitt mys två timmar senare och vi körde hem till byn. Min lilla livsnjutare hämtade täcke och kudde och hoppade upp i soffan och gosade ner sej. Hon tittade på ett program som heter brottsligt, ett barnprogram som handlar om polisens arbete, jag såg det också som väldigt intressant.
Det blev vår lördagskväll det.



Ibland är jag extra glad vid springning ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar