lördag 20 januari 2018

Det röda vinet.....



Mollie kommer halv sju, kryper ner under täcket hos mej och pratar oavbrutet om sitt liv. Hon pratade om DNA, att alla har olika förutom siamesiska tvillingar dom har samma för dom sitter ihop. Jag log och jag lyssnade.
Jag kliade henne på ryggen en stund och hon bad om mer. Vi njöt båda två av närheten av varandra.

Frukost och i väg med taxin. Rutiner, rutiner, rutiner.
Jag tog samma löptur som dagen innan och det var mörkt när jag drog iväg, men solen mötte mej och det gnistrade magiskt i snön där jag sprang. Jag älskar livet. De var känslan jag fick och jag skrattade högt. Livet var så där lättlevt och jag njöt av det. Det är så det ska vara.

Jag har fått ett nytt körkort och jag höll på att skratta ihjäl mej när jag hämtat ut det och jämförde det med det gamla. Alltså det gamla kortet på körkortet är sen 95, det har bara bytts ut ju fler behörigheter jag fått, men fotot är alltså det samma. Och gode gud som jag såg ut.
Jämförelsen fick mej att skratta och tankarna om det där röda vinet tog form i min skalle. Jag är verkligen som rödtjutet. Jag blir bara bättre och bättre med åren, eller så ser jag på mej själv med helt andra ögonen, men nja jag är osäker.
Jag är en riktig heting nu jämfört med årgången 95 ;)

Och ibland är jag verkligen världens bästa kamrat. Vi har pass som måste göras i vedsvängen och lördagsnatten är inget pass som någon egentligen uppskattar så värst mycket. Frågan kom, vem av er offrar er? Gaaah ingen, utom då flatan från Jockarp. Logistiken med Mollie löstes och ja, nu vet jag vad jag ska göra under tolv timmar i natt. Jag som skulle vara ledig i nio dagar tänkte jag. Humf.



Gammal VS ny. Är det samma människa?

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Man kan inte tro att det är du på båda bilderna.
    Och jag måste hålla med dig att du är mycket snyggare nu än du va då.
    Hoppas du inte tar illa vid dig när jag skriver så för det är inte min mening.

    SvaraRadera