fredag 19 januari 2018

Röd....

Redo för dagen <3


Mollie vaknade innan klockan ringde och tack för det. Jag fecade den blåa mappen som ska åka med till skolan varje torsdag, då ska läsläxan vara klar. Upps. semestermoooodet håller ett krampaktigt tag i oss. Så jag vi har missat det helt.
Min supernova till dotter drog igång bums med att läsa texten. Det flöt på fint, det går bra för henne. Och då även för mej ;)
Frukosten serverades på silverfat och hon fick lov att titta på tv under intaget. Själv drog jag på mej löparoutfitten och min nya löparklocka.
Jag lämnade myset och begav mej ut på berget. 15 km daskade jag till med, det var en långrunda med tanke på hur turerna sett ut den sista tiden, men nu är jag alltså med i matchen igen. Gott.

Ja och så är det ju det där med tomtar och annat julpynt. När man delar hem med drottningen av pyssel och pynt så blir det ibland trubbel. Mollie Vilhelmsson har ju belamrat hela palatset med pynt denna jul och nu bestämde jag mej för att plocka bort det.
Men ju mer jag tog bort ju mer hittade jag, det var grejer överallt. Små granar, ljus och annat mojs fann jag på toaletten, det var smällkarameller i lampan, ja överallt var det pinaler..
Jag har en känsla av att jag kommer att hitta tomtar på olika mystiska ställen ända fram till midsommar i år. Hon är helt sanslös ;)

Jag fick en låt skickad till mej för ett tag sen och jag ser det som helt otroligt att jag inte hört låten innan. En svensk låt till råga på allt, jag som smaskar i mej allt i svenskmusikväg. En sanslöst fint text. Den snurrar ett antal varv i det Månsagårdska palatset för tillfället. Lyssna och njut folket.
https://open.spotify.com/track/2z4lLf9c3nY69UhvPrSAkR

Jag dansade lite i min ensamhet innan det var dags att angripa dagens arbete, allt kan ju inte vara lättja och mys. Nepp ved behöver köras och det kördes ;)

Jag kom hem igen klockan 22 jag var sliten och trött och jag hade saknat Mollie. Vi har levt så tätt ihop nu ett tag så när det blir timmar emellan oss så känns det. Jag tittade till henne där hon låg tryggt i sin säng bland hundar, nallar och dockor. Sen drog jag mina tre kort för dagen, skickade dom vidare till min egna analytiker sen vände jag mej om och somnade bomullsmjukt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar