söndag 4 mars 2018

Modiga myset....


Hon gjorde det...

En morgondejt i form av en böna som vanligtvis hänger i den svenska huvudstaden, men nu var hon åter på plats på sin barndomsbreddgrader.
Vi hade bokat in en mils löpning ihop så myset luffsade upp till mormor. Vi drog iväg och jag ville självklart bjuda med henne till att träffa skönheten av hårdhet. Fröken mördabacke.
Hon var för styv för min dejt. Vi slog av på takten och gick en bit. Helt okej det med. Vi blurrade på om livet och det är fantastiskt när två människor som egentligen inte känner varandra ändå kan prata om väldigt stora frågor.
Efter löppasset tog vi en chill frukost och passade samtidigt på att dra några kort.

Dagen fortsatte med skidåkning. Och den tredje Mars, det var dagen, dagen då Mollie Vilhelmsson åkte ankarliften för första gången och med det även tog sej ner för hela stora backen. Hon är grym och jag är väldigt imponerad av henne. Snart är vi hemma, snart litar jag fullt ut på att hon kör efter sin egen förmåga. Vilket jag gör, men för dagen fick jag kramp under foten vilket självklart gjorde super ont och svårt att stå upprätt. Men jag slapp ändå på något märkligt sätt slippa att fyllas av vitt puder i nyllet. Tack.
Vi körde ett par timmar sen ville Myset shoppa så shoppa blev det. Vi hann inte komma in i butiken förrän jag mötte en kvinna som vrålglodde på mej och när jag passerade henne frågade hon om det var jag som var med i bonde söker fru. Ja svarade jag och fortsatte gå. Hon började då livat förtydliga detta för människor som passerade. Humf jag var måttligt road.
Mollie valde en bukett tulpaner och även en liten present till mormor. Gulligt av henne. Att hon hade famnen full av gosedjur som hon tänkte köpa gjorde att jag såg henne som mindre gullig och en pappåse att andas i hade suttit fint. Jag fick använda min förhandlingsteknik, jag vill nämligen att hon ska förstå, inte missförstå och bli sårad. Det är lätt hänt annars, hon förstår inte alltid att vi inte kan köpa all världens gosedjur.

Jag är lyckligt lottad, jag älskar musik och jag fick ännu ett låttips till mej. Jag är väldigt svag för pianomusik så självklart var det ett plus i kanten, att sen texten var ruggigt bra gjorde ju inte saken sämre precis. En magisk och otroligt stark text. Så stort tack för den vackra låten.
Och givetvis är jag så generös så även mina läsare får möjligheten att uppleva det jag fick.

https://open.spotify.com/track/3C8Jk1SpK1VGIzuw2za2nC




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar