måndag 12 mars 2018

Signalproblem....

Humf, nån slags lek....


Tidig söndag, en liten fröken kom och pockade på min uppmärksamhet redan klockan sex. Hej svejs sa jag är du redan vaken? är det någon annan vaken? ja en till. Ok då går vi ut i soffan med täcke och kudde och fortsätter mysa där. Tv sattes igång, jag tände lite ljus och drog igång kaffehurran.
Det var en mysig morgon där det blev fler och fler i soffan, sist kom min egen lilla prinsessa. Jag njöt när jag såg min nyvakna och något förvirrade dotter, hon kröp upp i min öppna famn.

Frukosten dukades upp, det var underljuvligt att fylla hela bordet med mat och runt det fullt av liv. Det åts och det pratades hej vilt om allt mellan himmel och jord, jag älskar det, deras öppenhet, jag speglar mej själv i det. En liten fröken berättade om en fadäs när hon var sjuk och satt i soffan och plötsligt råkade göra ner sej. Så ärligt, naket och ogenerat berättade hon om det för alla runt bordet. Sånt gillar jag, det är väl inte hela världen och det är väl inte så konstigt. Jag berättade att det händer även mej ibland att jag gör i brallan och det utan att jag är sjuk. Att det beror på att jag springer väldigt långt och ibland händer det en olycka. Dom flinade gott åt mej och jag flinade jag med ;) En speciell morgon alltså.

Vi lekte en massa lekar som jag inte riktigt förstod, det är 2018-tals lekar, jag är nog kvar i det ljuva 70 och 80-talet jag. Men jag försökte i alla fall.
Ett lite spontan bak hann vi med, det vi bakades åts upp, så var det med det.

Ut och klappning av hästar stod på schemat, efter det blev det bus på studsmattan till föräldrarna kom och hämtade upp sina för dagen små hjältar, dom hade fixat sin första övernattningen hos en kompis, det är stort det.

Myset och jag satte oss i soffan en stund och pratade om festen, hon verkade trött, trött på att ha fest. Men ja, ett stort MEN där för jag missförstod hennes signalerna totalt för redan under eftermiddagen drog hon igång igen  med sina planer för nästa fest. Gahh jag sa bara Nepp.

Jag aktiverade mej under eftermiddagen med att sanera palatset från spåren efter småfolkets framfart. Och den frågan jag ställde mej var. Varför är elsladden på en dammsugare så sjukt kort. Jag kommer liksom ingenstans förrän jag fick koppla om elkällan, jag höll på att få fnatt. Konstaterandet blev, längre sladd eller mindre hus.

Mollie ville ha taco till mat, det ville verkligen inte jag, men jag fick vackert stå till sidan för prinsessans önskemål. Vi åt och samtalade om helgen och om den kommande veckan, det var en mysig stund.

Ett härligt bad avslutade vår söndag och det är skönt att går in i en ny vecka med vetskapen om att kommunens renaste rumpa sitter på min dotter ;)




Jockarp.

1 kommentar:

  1. Du är en toppen mamma ärlig och öppen och du har mycket kärlek att ge, ja man kan ju bara önska 😊
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera