tisdag 3 april 2018

Bil och bygge....



Morgonpasset i vedsvängen. Det var segt att kliva upp klockan fem. Mina nätter är väldigt vakna, jag både byter bil och renoverar i palatset under nattens timmar. Väldans jobb alltså ;) Detta medför en trötthet under dagarna, dåligt med återhämtning alltså. Men samtidigt är det roligt att jag är så kreativ och att det kläcks en massa ideér, jag gillar det. Men dagpass ideésprutandet hade varit att föredra.

Jobbet ja, det gick väldigt bra, men så drar vi in en väldig hög med flis de dagar som är röda i almanackan, det lyfter oss självklart en aning. Lättjobbat.
Myset har påsklov så hon hängde med mormor hela dagen. Dom hade roat sej med att promenera i det vackra vädret, kamphundarna var givetvis med. 

När jag kom hem hoppade jag i löparbrallorna bums och gav mej ut på veckans första pass. 9 plus och solen vräkte ner på mej, fatta  så lättlevt. När jag anlände hem stod den varmrökta laxen serverad på silverfat, så lyxigt, jag börjar bli bortskämd minsann ;)
Kaffet efter maten avnjöt vi i söderläge med solen stekandes i ansiktet. Så underljuvligt. Myset och jag tackade för oss och begav oss hem. Jag tog tag i att sanera och tvätta suven, skinande ren ställdes hon in i carporten igen.

Jag busade lite med tvätten sen landade jag i soffan med min dotter. Hon är nu åter igång med att planera pyjamasparty och det har en tendens att eskalera. Nu är vi upp i tiotalet barn som ska bjudas, hua säger jag bara. 
Och det är minsann inte bara fördelar med att hon kan läsa, nu kollar hon nämligen i almanackan om hur det ser ut, om vi är lediga och obokade, då bokar hon glatt in sina partyn på dom dagarna. Jag är inte helt tillfreds med det kan jag säga ;)

Våra tycken går isär....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar