torsdag 5 april 2018

Det bästa.....

;)


Jag var mitt vanliga jag, jag studsade upp innan klockan hade en chans att ringa. Jag väckte tuppen, klädde mej och drog på jobb. Det var ett väldigt drag i vedsvängen även denna dag, hysteriska mängder virke körs nu ut från våra skogar och någon (bland annat jag) ska ta hand om det.
Frukosten bestod av havregrynsgröt och det var jag som för dagen skulle vara kocken, jag får erkänna att den blev något hårdkokt, jag kunde inget annat göra än att flina åt det. Att man ens kan misslyckas med att koka havregrynsgröt ;)
Det där med gröt, självklart tog jag mej en funderare på just det, tänk så många människor förr i välden som åt och livnärde sej på just havregryn. Att dom inte dog av smaktristess är för mej en gåta. Det är ju ingen höjdare precis att äta renad gröt med mjölk. Lite kanel, sylt eller sirap kan ju pimpa det en del i nutid, men då?

Efter lunch var det dags för möte, det var inte det enklaste att gå inomhus och sätta sej när solen vräkte ner och tempen stod på 13 plus. Gosse vilken vändning vädermässigt. Nu finns det inga tvivel mer, nu måste snödroppar, vintergäck få slippa snö på sina färgade blomblad. Vår vare hälsad.
Mötet avslutades och jag hämtade upp mitt mys på fritids och där hade det varit bekymmer med kläderna, overallerna och vinterskorna hade varit på tok för varma. Mollie var rosig om kinderna och jag såg hur hon sprudlade av liv när hon hoppade fram mot bilen.

Hem en sväng, men nä vi ville röra oss lite. In i bilen och vi styrde söderut. Vi spelade hög musik, sjöng och klappade. Vi skrattade och höll varandra i handen, vi var så nära och det var så mycket kärlek, vilken lycka som svepte förbi. Vi stannade till och köpte en rockring till myset, den där ringen var typ all over the Place i bilen ;) Vi tog ett stopp i mataffären innan vi runt åtta snåret vände hemåt igen. En kanon eftermiddag och kväll alltså <3

Rockringande....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar