fredag 6 april 2018

Kampradland....

Jobb ihop....


Förmiddag och kaos i huvudet, dagen var inte klar och jag hade inte löst logistiken för ett löppass på 15 km. Detta skavde i mej. Jag tog en kopp kaffe och fokuserade på uppgiften och självklart kom lösningen till mej. Det brukar bli så ;)
Min far jobbade med vedklyven och då kunde Mollie vara hemma själv på undantaget med kamphundarna. Skulle det vara något hon behövde hjälp med kunde hon bara springa ut till morfar. Smart.
Jag hade ett samtal med henne och pratade om ansvar och om att det var viktigt att vi kunde lita på varandra. Hon svarade bara glatt, jag ska inte använda spisen. Gahh tänkte jag, nä det ska du verkligen inte göra ;) Söta unge, hon börjar bli stor nu.
Jag gav mej ute på mitt pass och det utan mössa. Hej vår. 10 plus och det märktes minsann att jag inte var van vid värmen, svetten pumpade ur mej under största delen av rundan.

Hem, upphämtninga av mys, dusch och sen vidare i livet. Andra sidan av berget och där hämtades våra vänner upp sen drog vi till Kampradland. Det var lugnt på Ikea och vi började med en lunch. Sen släppte vi våra små gryn i Småland. Ikeas eget lekland. Mammorna gled chill runt och igenkännandefaktorn var för dagen enorm. Helt vansinnigt skulle jag vilja säga, jag kunde inte gå på någon avdelning utan att det var någon som påtalade att dom sett mej på tv. Ibland pratade dom med mej som vi känt varandra hela livet, helt sjuk känsla, men roligt.
En dam som stannade till och samtalade med mej, berättade att jag inte kan passeras obemärkt. Ja och så var vi där igen, tydligen märks jag och det tydligt. Humf.

Vi fick med oss en hel hög med grejer hem. Nytt bord, ny matta, ljus och härliga blommor. Perfekt blandning.
Eftersom jag avskyr själva byggandet av möbler så överlät jag helt enkelt det till andra. Jag fixade fikan i stället ;)
Allt blev toppen och jag var väldigt nöjd och ännu bättre ska det bli, jag är helt klart inne i ett flow just nu. Förändringens vindar blåser en lätt bris över Månsagården i Jockarp.

Mer jobb...


Ska jag dö ska jag ha levt.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar