söndag 15 april 2018

Parkhäng......

Klapp klapp...


Vi lämnade palatset runt nio snåret, frukosten var nere och väskan packad.
Vi hämtade upp våra vänner och fortsatte vår färd söderut. Målet var Höör och dess djurpark med alla dom nordiska djuren.
Vi hade verkligen fantastiska timmar i parken. Vi tittade på djuren vi åkte traktor, vi grillade korv på björnberget. Det soliga läger gjorde det helt underjuvligt att mumsa korven och dricka kaffet. Vi gick högt upp i luften nära trädens kronor. Hängbroarna över varghägnet var spännande om än lite ostadigt.
Det åts glass, det klappades på svinen och hinderbanorna angreps. Det var lyckliga barn och det var lyckliga mammor. Vilken dag.

Ut i livet ;)



Ingen koskräck där inte...


Efter fyra timmar i parken vände vi hemåt, alla var gäspiga och ett lugn la sej över bilen. Det blev en mycket behaglig bilfärd med lite småprat och musiklyssnande.
Vi svängde inom affären för att köpa lite lördagsgodis. Kidsen var på toppenhumör så vi beslutade oss för att fortsätta hänga.
Vi följde med våra vänner och lördagsmyset tog fart.
Barnen spelade spel, mammorna drog kort och analyserade utfallet en stund.

Vi landade i soffan liggandes, vi filosoferade, lyssnade på musik och bara var. Vi samtalade om flickvänner, om kommande flickvänner ;) vi pratade om barn, sommaren, telefoner, framtiden och om hur bra livet faktiskt är. I mitt fall saknas en sak men det är en sak som i nuläget inte är allt för saknad. Situationen är hanterbar och jag mår bra precis där jag är just nu. Den känslan går inte av för hackor.
Att bara ligga rakt upp och ner och småprata om livet det var verkligen en lördagskväll helt i min smak.

Det blev en sen afton, vi var inte hemma på andra sidan berget förrän efter tio och det var bums hopp i lopplådan.
Jag kramade om min dotter och hon slocknade på ett ögonblick. Hon hade liksom jag haft en fantastisk fin dag med glädje och kärlek.


På spaning.


Jockarp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar