onsdag 18 april 2018

Rumpan bar....

Skam den som ger sej. Nya fina ;)


Jo jo, att förstå att packningen inte riktigt blev som man tänkt sej kan ju göra att dagen förändras radikalt. Jag märkte att jag glömt mina löpabyxor hemma på torkstrecket, bra där....not.
Detta betydde att jakten sattes igång. Jag började att angripa en coop affär som låg bredvid hotellet som jag vistas på. Där kammade jag noll. Jag tjitttjattade lite med ett par bönor som jobbade där och bad om tips. En sportaffär förbi rondellen, ja det lät ju lovande.
Jag gick, jag hittade en skylt om info om att team sportia låg där. Men det var en bit och gå och min lunchrast var snart över.
Jag fick vackert vända.

När dagen avslutats så gick jag mot affären igen. Jag gick in och frågad om det fanns några löparbrallor. Mm vi har inte så mycket blev svaret. Nähä?
Två olika brallor lyckades dom raffsa fram och det var bara ett par som var i min storlek. Enklare beslut har jag nog aldrig behövt att fatta ;) 249 spänn fattigare luffsade jag tillbaka till hotellet och satte mej till bords och avnjöt middagen.

Jag hade rört mej sparsamt under dagen och jag kände att jag hade väldigt mycket kraft i kroppen. Jag gick ut för en kvällspromenad. Den slutade två timmar senare och då hade jag tagit mej genom hela staden ner till vattnet.
Det var en väldigt vacker kväll, kylig men vacker. Jag förundrades över att det var ljust så länge på kvällen. När jag var i Kiruna så var det typ kolsvart jämt. Detta passar mej bättre. Jag gillar denna delen av vårt land. Det är vackert. Kanske jag flyttar uppåt när jag blir större, vem vet?
Och norrlänningarna är verkligen inte inskränkta. Inte alla i alla fall.
Jag fick massa meddelande via instagram från människor som bor på platsen och som välkomnade mej till staden.
Att även någon sett mej när jag var på jakt efter mina småbyxorna och berättade det för mej tyckte jag var väldigt roligt.
Jag känner mej oerhört välkommen. Tack för det.
Och i kväll tänker jag testa stadens Bowlinghall. Man måste ju se sej om lite ;) Det väntar en hård kväll.

Kvällspromenad vid vattnet (eller isen)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar